Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, juni 26, 2007

Charmigt?

Vad är det frågan om? Jag har blivit helt fixerad vid att min lägenhet inte ska få förfalla och stå och samla damm. Och framförallt gäller det kanske min svarta tv, där minsta lilla korn genast syns. Köpte i dag min tredje (!) trasa för detta ändamål, det vill säga att torka tv:n med. Har inte varit nöjd med de tidigare. En dyr specialare för känsliga ytor, lämplig för bland annat Plasma, LCD och mobiltelefoner. Upp till bevis!

För övrigt ringde jag just mamma och frågade hur spishällen ska rengöras på bästa sätt.

Utanför fönstret är det Kenta och Just i dag är jag stark och kämpa Hammarby, kämpa Hammarby. Damallsvenskan, antar jag, och alldeles nyss gjorde Bajen mål.

Jag har en granne som sätter upp meddelanden (?) på sin ytterdörr. Nya flera gånger om dagen. Senast, när jag gick ner till tvättstugan för en stund sedan, förekom orden: Grilla. Grönt. Bibliotek. Häromdagen satt även en tändsticksask upptejpad.

Jag ska inte säga att det är konstigt, fast det är det nog, jag undrar bara vad det betyder. Jag förstår inte. Antar att det är ett sätt att kommunicera på, även om budskapen varierar. Det får onekligen mig att fundera i alla fall.

Claes Wahlin tyckte det var charmigt att besöka slottsparken vid Steninge.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida