Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, juni 29, 2007

Trettifyran



Per Myrberg, mannen som sjöng den gamla dängan Trettifyran och spelade i Hemsöborna med mera med mera. Ja, vad är det med honom? Jag bär den gröna väst han hade i Dramatens uppsättning av Emilia Galotti år nitton-hundra-någonting. Bara en sån sak. Ja, inte just nu alltså, utan i den föreställning jag spelat tidigare i kväll.

Det blir långa dagar. Hemifrån 07.30 hemma vid midnatt. I helgen behöver jag inte stiga upp tidigt i alla fall. Det ska jag inte göra heller.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida