Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, juli 03, 2007

Vilken soppa!

En kväll som denna svänger man ihop en svenskfransk fisksoppa - vitlök, fänkål, saffran, vitt vin, potatis, räkor med mera, med mera - knäcker ett par Carlsberg non-alcoholic och diskuterar lägenhetspriser i New York. Efter en stunds surfande kan konstateras att det går att hyra en halvskabbig etta på Manhattan för 14.000 i månaden. Får väl se när jag flyttar in.

1 kommentarer:

Blogger Susanna sa...

Saffran är alltid gott. Och räkor. Och vin. Åt själv en synnerligen god soppa på mitt kvarterscafé idag.

11:29 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida