Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, juli 02, 2007

Välcommen hem

I lördags ingen tv, inget bredband. Ringa com hem, och faktiskt, en reparatör kommer efter ett par timmar. Han ringer mig av alla människor när jag går runt på stan med den viksäng för gästbruk jag just inhandlat. Jag tar min säng och går hem, låser upp källaren och vinden och där går han och jag och letar efter någonting. Efter ett tag säger han tack för hjälpen och jag går in till mig.

När jag kommer hem igen på kvällen fungerar faktiskt både tv och bredband. Sen blir det söndag och tv:n börjar bete sig märkligt. Vad är det frågan om? Denna tv som jag haft i två veckor och som kanske är det dyraste jag köpt förutom ett par lägenheter och en bil. Jag orkar inte. Den stänger av sig efter trettio sekunder, kommer igång igen av sig själv efter kort paus med svart i rutan, sen några sekunder till - svart. Och denna procedur upprepas i det oändliga. Nu ska det ringas till Siba och Samsung och i bästa fall kommer någon och hämtar eländet och sen vet jag inte när jag ser den igen.

Men så länge den är här är den fin att titta på. När den är avstängd.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida