Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, september 16, 2007

Krubba

Det är skönt att slå sig ner med en mega-gyros och en sträckning i baksidan efter att ha gjort det fula, men ack så viktiga målet, som betydde kvittering och 1-1 (även slutresultat) i Nåjdens divisionsexmatch i iskallt regn. Första matchen för mig sedan någon gång i våras.

För övrigt har det varit en vecka då grannen under skyltat med både påskpynt och julkrubba och då det brunnit i huvudet på mig - släckningsarbete pågår. Dags att lära sig varva ner, eller nåt.

För den som vill minnas eller vill få veta hur det var och varför det är som det är kan lite billiga men mycket intressanta Välfärdsåren, svensk historia med Göran Hägg på Axess, rekommenderas. Det ska jag titta på nu. Och sen fotbollskanalen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida