Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, september 06, 2007

Var e vargen?

För att varva ner går jag till Kajsa Warg där de fina livsmedlen står på fina trähyllor och det spelas klassisk musik i högtalarna och köper mjölk i påse (!). Nästan framme i kassan stoppar jag ner en jätteliten italiensk salami utan prislapp i min korg. Den kostade lika mycket som allt det andra jag skulle ha tillsammans. Ja, ja.

I alla fall. Det där med Springsteen-biljetterna; jag gjorde ett seriöst försök. Hjälpte det? Nej, knappast. Vem är det egentligen som får alla biljetter? Jag försökte logga in på ticnet kvart i tio, hamnade i kö, kom en halvtimme senare in på sidan och såg för ett ögonblick länken där det stod Springsteen med grön plutt bredvid, plutten som betyder att det finns platser kvar, klickade på den och hamnade i ny kö. När jag sen kom in ytterligare en halvtimme senare var det - uppbokat.

Parallellt med detta ringde jag non-stop mellan 09.59.58 och 10.15.00. Det närmaste där var när det lät som att det kopplade och jag började prata och hörde någon som härmade mig och sa exakt det samma som jag sa. Det visade sig vara mig själv jag pratade med i någon sorts eko-kammare. Ha det så kul, ni som sitter på plåtarna.

Vet inte vem som lyssnar på Karlavagnen i P4. När tristessen faller på i turnébussen kan det hända att det rings in till radio. Jag tror inte att Gustav "Bestefar" Holm i Västerås och hans kompis Sote finns på riktigt. Det är vad jag tror, men jag vet inte.

Snart är det helg igen och på lördag händer allt på en och samma gång. Viktig landskamp Sverige-Danmark, Håkan H spelar på Grönan, födelsedagsfest. Där gäller det att prioritera.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida