Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, september 12, 2007

Skägg



Usama färgar skägget. Och det inte bara för att han vill vara fin inför skolstarten. Nej, enligt teckentydarna betyder det att han planerar att gå ut i krig mot de otrogna, annars skulle skäggfärgning icke komma i fråga. Det skulle rent av vara olämpligt. Ja, hur skulle det se ut?

För visst är det ganska roligt, eller skulle kunna vara om det inte var för att krig och terror inte är det minsta kul, det där att seriösa nyhetsmedier får analysera skägg. Kanske har vi missat något där. Färger, snittet på kavajen, längden på kjolen och valet av accessoarer. En helt ny djupare dimension till modejournalistiken. Sofi Fahrman skriver utrikespolitiska analyser.

Själv har jag inte rakat mig sedan slutet av juli och har således ett - ofärgat - skägg. Där har ni något att tolka och analysera. Och på lördag tänker jag raka mig, vad nu det ska betyda.

Eventuellt är det forfarande synd om människorna. Jag tror nästan att det är det, men kanske ändå inte lika synd som tidigare. Eller i alla fall inte på samma sätt. I går såg jag Ett drömspel på Dramaten. Lite fult att titta på på avstånd, fast fint inuti.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida