Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, oktober 12, 2007

Ovarmt

Det är inte kallt. Det är ovarmt, säger någon bakom mig på Pendeln. I en vecka, minst, har jag frusit nu, även inomhus. Det är då jag får den lika enkla som geniala idén. Jag sätter på elementen.

Nu åker jag till Gubbängen och värmer mig med moment:teater. Det ska bjudas på Faust. Men jag antar, och hoppas, att det blir som vid tidigare besök, att det inte nödvändigtvis är pjäsen i sig som är det mest givande, utan den totalt oblyga, ironiska, vanvördiga tolkningen och de mer eller mindre spontana infallen. Jag behöver en rejäl dos verfremdung.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida