Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, oktober 03, 2007

Skrapa

Tänkte först att jag skulle bojkotta den eftersom jag inte tycker att stan behöver fler inglasade gallerior (och fler är på gång). Och det blir ju inte bättre av att den heter något så fånigt som Skrapan. Men jag går in i alla fall, kollar in butikerna och tar en kaffe på den öppna torgliknande ytan på nedervåningen. Ganska mysigt för att vara just en inglasad galleria. Kanske är det lite studentanpassat eftersom det är studenter som bor ovanpå. Och det påminner om min ungdom när jag själv låg vid universitetet.

När jag ändå är inne på studentspåret gör jag DN:s nutidsorientering för att mäta mina krafter min högstadieeleverna. Passar på två frågor och har fel på en (inklusive utslagsfrågorna). Ganska bra om jag varit en nia.

Lyssnar på Babyshambles Shotters Nation. Det låter bra. Och Kate Moss har varit med och skrivit några av texterna. Medföljer gör även en dvd. Man ska nog inte ha så höga förväntningar på innehållet på den. Kan nog vara ganska flummigt, så att säga. Vi får se.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida