Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, januari 20, 2008

Kom och köp!

Eller, inte så mycket köp (biljetten kostar 100 kronor i dörren) som lyssna och se. Länge såg det mörkt ut, har liksom inte fått ihop musiker. Han som sagt han skulle spela trummor blev plötsligt mystiskt svår att få tag i och hade sedan ändrat sig till nej. Men. Efter att desperat gått runt på stan och frågat efter trummisar (så var det faktiskt i går - nästan), som alla sa nej av olika anledningar. Många på grund av att det inte finns tid.

Så, när jag just börjat bli bitter och uppgiven kom jag att tänka på killen i korplaget som spelar trummor och slagverk med The Guild. Han kan inte, men ska fika med annan trummis, även han i The Guild och framförallt Dungen, han är på. Äntligen! Hade varit så vansinnigt dumt och tråkigt att behöva dra sig ur. Till saken:

Wilner spelar på torsdag 24 januari på Emergenza festivalen på Klubben, Fryshuset. Vi spelar 22.00. Det hela börjar vid 18 och band på scen från 18.30.

Var där! Det här är exklusivt värre. Längesen vi spelade live och ingen vet när det blir nästa gång.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida