Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, februari 09, 2008

Frånvarande

I kväll tar jag mig en hemmakväll efter en arbetsvecka som även inneburit några kvällar med teater. Det blir inte Melodifestival. Nej tack till E-Type, Christer Sjögren och övriga. Jag håller mig till den allt intressantare kanalen TV8.

Först det fulkulturella Frånvarande med Sigge Eklund och Claes de Faire och deras gäster som helt enkelt sitter och pratar skit om någon som är just frånvarande (Men som efteråt får kommentera programmet, om de vill. Runar ville. Lundell ville som väntat inte.). I kväll är det Dolph Lundgren det ska snackas om.

Åsa Linderborg på Aftonbladets kultursida gillar inte programmet: "Kanske är det min avsky för de självgoda programledarna som vill göra sig ett namn genom att banalysera andra. Möjligen vill jag inte inse att samtiden är precis så här snaskig och antiintellektuell. Man behöver inte ta reda på nåt, det räcker med att ha en åsikt om någon medmänniska. Inte ens skvallret behöver ha substans".

Sen kommer reprisen av det popkulturella Studio Virtanen. Och därefter brittiska dramaserien Party animals fylld av sex, knark och politik. Tyvärr har jag missat en del avsnitt. Vem minns inte Livet kan börja någon gång på 90-talet? En helkväll med Åttan alltså.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida