Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, februari 09, 2008

Liten fotbollsskola

Det måste sägas - igen. I dag var det dags för inomhusfotboll i Korpen. Vi vinner med 5-4 och jag gör varken mer eller mindre än alla våra fem mål.

Visst, det här är inte på någon särskilt hög nivå. Vi snackar Korpen. Men det är ändå ett tekniskt latinos-gäng vi möter och ja, folk försöker liksom vara i vägen och vill ta bollen, så viss ansträngning och kunskap krävs, trots allt.

Man kan väl säga att jag klarar grundkursen i fotboll med ett lysande A eller möjligen B (enligt det nygamla 1800-tals förslaget till betygssystem). Men därifrån till elituniversiteten är det långt, så att säga.

Man får glädjas åt det lilla. Och som de pratar om i omklädningsrummet i den härliga svenska fotbollsfilmen Offside - Vi älskar det här spelet. Det är därför vi ska ge allt och se till att vinna. Vi kanske inte är lika bra och inte lika snygga som Beckham och de där, men vi älskar spelet precis lika mycket. Det är det som är grejen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida