Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, februari 17, 2008

En svensk tiger

Det finns många fällor den moderne mannen kan falla i:

Köper en deo som när den väl är på plats och blandas med kroppsvärme luktar helt osannolikt unket. Känner mig smutsig och längtar hela dagen efter att få duscha mig ren igen. Slänges.

Tycker att lite kultivering och kontroll kan vara på sin plats och ger mig en tidig morgon på ansning av kroppsbehåring. Själva apparaten inställd på inga millimeter alls. Detta upptäcks något för sent och resultatet blir svidande randigt.

En mer positiv fälla är den nya butik jag springer på på den skönt annonyma Kocksgatan där man i skydd av skuggorna kan smyga in på Infamous och skaffa sig en tatuering eller två. I fredags öppnade på nummer 17 en herrekipering där provrummet är ett bibliotek. Klassiska accessoarer som slipsar, flugor, glasögon, pipor(!) och moderna märken som Hope, Lindeberg, David Design och Our Legacy. Köper en t-tröja från gamla Resteröds och lovar komma tillbaka med hela nästa lön.

Annars handlar det väl inte så mycket om utsidan. På insidan har det denna vecka varit påtaglig trötthet - igen. Hoppas på en kortare svacka efter min storstilade comeback efter nyår. Tro det eller ej, men så här på helgen känns det fint.

Var i går på avancerad bröllopsfest. Blev redan under dagen indelad i för mig helt främmande grupp med uppdraget att göra ny text till Kents Musik Non Stop. På själva festen sen var det upp på scen och tillsammans med kompband framföra underverket. Det var en massa folk, bland annat en hel del göteborgare (Ja, sådant syns.), och ett tiotal grupper som framförde sina alster. Det mesta var inte särsklit vackert, men onekligen en kul och engaerande idé för en fest.

Nu tror jag att jag stoppar pipan, tar på plommonstopet och söndagspromenerar med en tidning under armen till lämplig lokal där starkt kaffe kan intagas. Sen spelar jag, eh - hockeybockey.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida