Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, april 29, 2008

Hål

Går till tandläkaren vid Hornstull. Efteråt promenerar jag Lundagatan mot Zinkensdamm, bara för att känna hur det känns. Det känns bra och väldigt hemma. Det är kanske i de där kvarteren jag hör hemma. Jag tittar in på "min" gård och ser "mitt" fönster. Och jag ser att några av de äldre damerna i trädgården fortfarande hänger med. Skönt.

Inte för att det är något fel nu. Skanstull är också bra och lägenheten jag har nu är bättre på alla sätt. Men någon gång i framtiden, kanske.

Hos tandis lagades det ett styck hål. Det får väl ändå vara godkänt, att det bara var ett hål, eftersom jag inte varit på någon undersökning på säg, jag vet inte, fem, tio år. De gånger jag varit hos tandläkaren sedan förra vanliga undersökningen har varit akututryckningar, så att säga.

I går var jag och spelade in film för Vattenfalls intranät. Där ska chefer kunna titta på hur det här med samtal och feedback kan fungera. Eller inte. Jag spelade lagom beklämd lägre chef som fick veta av sin chef att han inte var så bra som han trodde. Det hela var ganska improviserat och på engelska. Men det gick bra.

I dag tillbaka i den vanliga verkligheten. Det blir en kort och uppstyckad vecka. Och så är det sommar, så nog finns det hopp.

I kväll ses vi på sunkhak och följer United på väg mot Champions League-final.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida