Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, maj 21, 2008

114 Johansson

Som man fick heta i lumpen. Vi pratade om det där med IQ i dag på jobbet och nog var jag tvungen att sätta mig och kolla det där. Det tog väl en tre kvart och jag fick liksom hjärtklappning. Tog det alltså ganska allvarligt, även om jag släppte en del där jag kunde tänkt till ett varv till.

Namn: Björn
Ditt totalresultat: 114
Resultatkategori: Övernormal
Du fick bättre resultat än 82 % av populationen.

Och enligt Illustrerad vetenskap, på vars sida man hittar testet, ska resultatet vara ganska trovärdigt:

"Eftersom detta är ett on line-test, finns det uppenbarligen inga möjligheter att utesluta fusk, varför testet inte väger lika tungt som ett övervakat IQ-test. Testresultatet är emellertid meningsfullt för den testade. Totalresultatet överensstämmer mycket väl med resultatet av ett verkligt, kliniskt IQ-test. För vårt test betyder detta att resultatet av ett verkligt, övervakat IQ-test skulle ligga inom cirka 4 % från totalresultatet av IV-testet."

Ja, ganska bra i alla fall, men en bit kvar till Mensa. Prova själv!

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag fick 131, och jag fuskade inte! Kanske har jag viss hjälp av att jag känner igen liknande test från jobbet, men annars vill jag tro att jag slår 98% av befolkningen :-)

Ses för en fika snart?

/S.

8:02 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Ja, jösses! Då kan du gå med i den nördiga klubben. Tror jag.

Det tycker jag!

9:16 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida