Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, maj 17, 2008

Jag levande

Det har varit en vecka med lite av det vanliga: fotbollsträning, korpmatch - seger till priset av en svullen fot, teater och ett par nätter på hotell - Eskilstuna och Örebro, resa, jobba och var sak på sin plats.

Har även sett mig omkring när det gäller jobb. Och det där kommer det att gås vidare med. Hoppas få återkomma i frågan.

Såg Du levande och säger väl ungefär som Norén skriver om Sånger från andra våningen, att det är pekoral och inget vidare. Jag som gillade Sånger från andra våningen. Längesen jag såg den, vet inte om den här var helt annorlunda - tror inte det - och sämre eller om min smak har utvecklats. Åt något håll.

I tisdags spelade jag badminton också. Det bestående intrycket av det evenemanget är en rad av förluster och värk i bakpartiet. Det var ju även i tisdags Lagerbäck presenterade sin trupp. Jag hann hem lagom till den tv-sända presskonferensen. Och visst luktade det Henke lång väg. Nummer 17 sparades till sist och vem annars kunde dölja sig bakom det magiska (?) talet. Återstår att se vad det hela innebär i praktiken i de där alpländerna. Men det var väl kul?

Nu kaffe, soffan, tidningar och halvsova. Sen en fest av något slag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida