Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, maj 08, 2008

Glass är också godis

Möte i Gamla stan. Stannar i gränderna och äter en våffla med tre kulor till middag. Kanske är det därför mina ben sen är så stumma när jag gör säsongens första match i Korpen (Eller så har jag samma problem som de allsvenska spelarna med två matcher i veckan.).

Det var trots allt inte värre än att jag klarade göra ett ryck, peta bollen mellan benen på målvakten och vidare in i nät, 1 - 0. Det hela slutade 2 - 2. Nu falafel-sallad. Jag är mycket hungrig.

Har börjat läsa Norén. Det rinner på, man vill inte sluta. Men visst är det som en blogg, fast på papper. Och det hela var påbörjat långt före det att någon visste vad en blogg var. Det är repetitioner, telefonsamtal, ont i magen, middagar, shopping, löprundor och så vidare och så vidare.

Guilty pleasures: Lite på skoj, lite på riktigt köpte jag Backstreet boysens Millennium när jag råkade gå förbi den för tjugo spänn i den pissluktande Gula gången vid Slussen. Larger than life! För övrigt såg jag på min färd att Debasers uteservering öppnat. Inte för att jag brukar lyckas ta mig dit så väldigt många gånger per säsong, men ändå.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida