Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, maj 03, 2008

Upp till kamp

Och så har det varit 1:a maj. En skön solig promenad på stadens gator under vilken man går och småpratar om allt möjligt och hälsar på mer eller mindre bekanta. Kampandan är det väl inte så mycket med.

Och i går gjorde jag säsongens första match i division sex. Det blev säsongens tredje seger (2-1) av tre möjliga. Jag kände mig i helt okej form och kämpade väl. Jag blir i alla fall inte sämre med åren. Även om jag i sammanhanget är gammal är min kropp välbevarad och jag lär mig väl av allt fotbollstittande på tv.

Jag beställde den trots allt, Noréns dagbok. Lär knappast bli något som slukas från pärm till pärm, men man kan väl slå upp den då och då och kolla läget. Många som inte heter Leif Zern tycker att den är riktigt bra. Både intressant och välskriven, inte bara bloggprosa och skitsnack. Och det vore väl märkligt. Karl´n är ju trots allt hyllad poet och dramatiker.

Annars läser jag Plura just nu. Och det kanske kan verka ointressant, men jag intressear mig absolut för vad han äter till frukost, hur det går till i studion, hur det var med knarket på 80-talet och hur den färska fisken ska tillagas. Det sägs att en kokbok är på väg.

Såg American Gangster i går. Pengar, knark, maffia och 70-tal i två och en halv timme. Härligt!

Oj, nu är det hög tid att deklarera. Måste redovisa en lägenhetsförsäljning. Sen till teatern.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida