Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, juni 06, 2008

Heja Sverige!

Herregud! Göteborg är för litet för att arrangera ett evenemang av typen Springsteen & The E Street Band. Eller, själva evenemanget i sig blir säkert bra, men var ska alla ta vägen. Jag vet inte var jag ska ta vägen i alla fall.

Helgen den 4-6 juli ska dryga 100 000 människor besöka Götet och gå på konsert. Jag har letat och sökt med hjälp av diverse sökmotorer och varit öppen för alla alternativ; slott, koja, vandrarhem, lyxhotell. Icke. Det närmaste rum som kan erbjudas finns i - Borås.

En ledig bonusdag i dag. Nationalismen sparar jag till fotbolls EM. Jag behöver vila. Titta på tv, ligga i solen, äta något gott.

I går var jag på middag med mest före detta kollegor. Trevligt. Jag vet knappt var jag var, kom dit med buss, tog en taxi hem.

För övrigt var det inte så mycket som var på riktigt i landskampen på Råsunda förra helgen. Det var nog första gången jag varit nära att somna när jag sett fotboll live. Vad som hindrade mig från att slumra in var den helt osannolika figur som någon försett med megafon och som non-stop försökte dra igång sina egenkomponerade hejaramsor utan poäng finness eller liknande. Det var sådant som woo oo ooo o Svääärje till melodin av Pippi-visan och så vidare på en i övrigt knäpptyst arena. Mest irriterande, ibland ofrivillig humor. Och om jag trots allt var på väg att tappa fokus smackade de två ansiktsmålade barnen på raden framför till med sina uppblåsbara händer från Aftonbladet.

Men man fick sitta i värmen och äta hamburgare och glass. Och Henke och Zlatan bjöd väl på ett par kombinationer i alla fall. Nu ser jag fram emot fortsättningen. I morgon börjar det, två fotbollsmatcher om dagen i dryga två veckor!!!

I morgon laddar jag med egen match med Nåjden, som fortarande är obesegrade i år. Jag är inkallad för att på mycket gamla meriter vakta målet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida