Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, maj 24, 2008

Chaffis

Jag fick ett återfall. Eftersom jag inte fick tjänstledigt för detta ändamål kan jag inte vara med i sommar när Spegelteatern spelar Hamlet. Detta år går shakespearetraditionen vidare på Häringe slott.

Men för åttonde året i rad är jag med på något hörn i alla fall. Kan inte hålla mig borta helt. Och i dag vankades det bygge av läktare. Jag var transportansvarig och har kört lastbil hela dagen. Stannat till i Mariefred och vid Steninge och lastat på järnbalkar, sittplatser och annat smått och gott. I morgon är jag med och slutför bygget. Det har även talats om att jag ska hoppa in några gånger under sommaren i en blygsam roll. Tror det mest handlar om att komma in, sitta lite. Och sen gå ut igen.

Nu sitter jag skitig i kalsongerna (inte i skitiga kalsonger) med en flåttig pizza framför mig. Ska inte se så mycket av Schlagern. Kanske försöka zappa dit för att kolla in Sverige och Frankrike. Det är lördag kväll. Det är vackert.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida