Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, juni 13, 2008

Nya tider

Håkan Hellström på Grönan. Det var fint. Mycket fint. Som vanligt.

Nästa: Skanstull. Hur smarta är utländska turister på besök i Stockholm? Inte så värst om man frågar SL, eller Connex, eller vad de nu heter. Next stop: Skänstüll, förtydligar rösten i högtalaren.

Nu är det nya tider. I veckan har jag varit på utbildning i de nya regler som gäller för sjukförsäkringen från och med 1 juli. Jag vet inte. Visst, det finns väl en poäng med att det finns ett driv framåt och att vara sjukskriven i en evighet är sällan en lösning på all världens problem. Men. Det där med att räkna dagar och bli utförsäkrad och slussa både den ena och den andra till soc eller Arbetsförmedlingen?

Jag litar inte på att det fungerar i alla de länkar där det måste fungera och finnas resurser om det nu ska kallas rehabiliteringskedja. Då måste alla som behöver få en massa vård och rehabilitering också. Sådant finns inte i dag. Sådant kostar pengar. Och på AF dras det ner och kommunerna har väl annat för sig.

Kanske kysser jag hela skiten adjö.

För övrigt hatar jag reklamen för Bauhaus - Roligt med två cementblandare? Nej. Handla inte där.

I morgon är det beordrat övertid. Upp i ottan, som alltid. Laddade med energi på Grönan. Fish & Chips med remoulad och cola, kaffe och donuts med chokladdipp. Hela kostcirkeln.

Direkt från jobbet drar jag till Gullmars för vidare transport till Boo och vårsäsongens sista match. Serieledningen ska befästas. Presidenten har manat till nykterhet och går för tre poäng. Laguppställningen släpps en timme före avspark.

Och så är det dags för Sverige igen. Vad härligt det var när Zlatan förlöste laget, matchen och sig själv i tisdags. Jag slutar inte tro på under förrän framåt kvart i åtta i morgon kväll.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida