Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, juni 21, 2008

Underbart är kort

När maten skulle packas ner visade det sig, helt oväntat, att jag inte har någon kylväska. I väg och leta. Fanns inte på Åhléns vid Skanstull. Inte på Hemköp. Inte på ICA i Ringen. Det hela löste sig på den där "fixaraffären" på Folkungagatan som har öppet alla dagar året om. De hade dessutom frysta sådana där plastbitar som ska stå för själva kylan. Jag var borta något längre än väntat.

Det blev inte Skansen. Hoppade istället helt spontant av bussen vid Kungsträdgården och gick bort till båtarna utanför Grand. Frågade första bästa hopp-i-land-kalle vilken ö som rekommenderades.

Det blev en och en halv timmes färd sittandes på soldäck och avstigning på Grinda. Där på en klippa vid standkanten dukades midsommarmaten upp i undebart vackert väder. När det ätits kom molnen. Det blev en drink under parasoll på bryggan vid gästhamnen och sedan tillbaka till stan lagom till Turkiets galanskaper i fotbolls EM. Jordgubbstårtan intogs på båten hem.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida