Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, oktober 23, 2008

Håll i hatten

Vad ska man säga. Mitt liv rullar vidare i högt tempo och det råder någon form av kontrollerat kaos. Hämtar sushi och sätter mig i soffan veckans första lediga kväll. Var dock på kontoret till halv sju, som sig bör på torsdagar.

Någon dag efter premiären för ett par veckor sedan fick jag ett nytt manus i min hand och nu sitter man här med lätt panik. Ny premiär om en dryg vecka. Har spelat ett par föreställningar till av Gnistrande spår och det känns kul. Vi börjar bli fria.

Har tittat på lägenheter. Hyres. Fick erbjudande om en nybyggd, inte ens färdig, men den kändes inte helt rätt. Avvaktade. Tittade på en till och den var underbar. Ligger i Hammarby sjöstad, högst upp och har två (2) balkonger. Spänd väntan några timmar när jag visste att jag var den med längst kötid som sagt ja. Någon kunde ju segla om på upploppet. Det visade sig sen att jag hade stått 23 dagar längre i kön än den som var närmast och som också ville ha läganheten i fråga. Bara att slå till, ingen betänketid. Och nu antar jag det betyder att jag ska flytta och att jag ska bli sambo. Gäller bara att sälja min lägenhet utan att göra totalfiasko på den iskalla bostadsrättsmarknaden. Mäklaren kommer hit i morgon och vi ska lägga upp strategin och planera försäljningen.

Ja, så kan det gå. Fortsättning följer.

4 kommentarer:

Blogger Jenny U sa...

Spännande! Till Sjöstaden alltså? Mina gamla rika hoods :)

9:06 em  
Anonymous Anonym sa...

Håll i hatten....., ja, här går det undan.... Inte en dag för sent :)
Kram Lotta potta

10:25 em  
Anonymous Anonym sa...

Lycka till med nya lyan, kompis.

9:04 fm  
Blogger Björn Johansson sa...

Jo, tack. Så här långt är ju allt frid och fröjd. Det kritiska kommer nästa helg när min lägenhet ska visas och folk ska sätta igång och buda. För det får man hoppas att de gör. Annars vet jag inte hur det ska bli med det här...

6:28 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida