Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, oktober 12, 2008

I´m your social worker

Premiären avklarad. Det gick bra. Av de reaktioner jag fått verkar det vara ett stycke teater som fängslar och vill någonting. Tror aldrig jag gett så här mycket av mig själv på en scen och stått där så här öppen och totalt utan skydd. Det tar på krafterna. Om det är bra teater vet jag inte. Det lämnar jag till alla andra att få avgöra.

Om de lever upp till alla enormt stora ord är inte intressant. Jag nöjer mig med att konstatera att Glasvegas gör rakryggad brittisk pop som man inte vill vara utan. Längesen jag körde något på repeat på det där sättet. Det är underbart vackert att sjunga om socialarbetare: I will be the angel om your shoulder - My name is Geraldine, I´m your social worker.

Känner mig i alla fall lite träffad. Jobbar ju faktiskt inom socialtjänsten numera och försöker dra något litet strå till stacken. Vår gemensamma stack som består av individer. En del av dessa individer behöver ett extra handtag och som vi alla, någon som ser dem.

Var på Debaser Slussen i går. Hade ingen aning före, men där spelade amerikanska Brant Bjork and The Bros. Ett bastant svettigt groove. Skönt. Efter att ha klämt ett 9-pack på McDonalds och kommit i säng vid 4-tiden var det läge för att sova länge. Dagen har gått fort. Långfrukost, läst tidningar, tvättat, handlat, stekt en strimlad fläskfilé och hällt över sås. Nyss spelade Zappa Zappa i min tv. Nu till tjafset mellan partiledarna i Agenda. I morgon en av kunskapsdagarna på Infra City i Upplands Väsby, se visningslägenheter i Sjöstaden och så ännu en föreställning.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida