Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, november 15, 2008

Blasieholmshamnen

Jag har hittat en ny favorit. Efter att ha ätit jättemycket mongolisk buffé med arbetskamrater i går gick jag och mötte upp S på nya Lydmar, förbi Grand precis före Nationalmuseum. Hade läst om stället, att det riktade sig till sådana som mig, det vill säga vi som är lite äldre i sammanhanget, uteliv för 30-plusare. Och så var det.

Mycket bra. Lyxig men hemtrevlig miljö, personlig engagerad personal, ur högtalarna strömmar sådant som Springsteen, Tom Petty och Thin Lizzy. Maten såg god ut. Vi tog några drinkar och åt liten tallrik med ost och charkuterier. Och så tittade Chevy Chase in i lokalen, vände och gick in i hissen. Dit ska jag återvända.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida