Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, oktober 31, 2008

Köp och sälj och den biten

Vad då finanskris, lågkonjunktur och eländes elände? Glider in hos Filippa K, på väg hem efter ännu ett textrep, och köper en kostym, helt enkelt. Som om det vore den mest naturliga sak i världen.

Det är det naturligtvis inte. Jag har funderat på och planerat det där länge. Men så i dag slog jag till på en impuls. Faktum är att jag inte har någon passande kostym och det är givetvis ett av de basplagg som ska finnas i var mans garderob. Den svarta, som förvisso hänger i min garderob, fick jag när jag var tio år yngre och tio kilo tyngre. Den passar liksom inte. Nu har jag en fin mörkt grå. Så det går bra att bjuda in till fest.

Sen är det klart att kassan skulle behöva fyllas på efter denna shoppingtur. Det går bra att gå in på Fastighetsbyråns sida och lägga ett bud på mitt hem (sök på webbnr: 1440-4175). Sen kan jag gå och sätta mig, jag vet inte var; hemlös, men inte byxlös. Fast förhoppningsvis får jag snart kontraktet på hyresrätten, då blir det där jag sitter.

Måste fortsätta sitta och glo i det där manuset. Men annars blir det en för mig väldigt ovanlig fredag framför tv:n. Har inte varit hemma någon fredag sedan...jag vet inte när. Någon gång i somras, kanske. Ska sitta här och låtsas som ingenting, köpa hem lite mat och titta på Idol och det där, ni vet.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Aaahh... Jag såg på en av bilderna att du har Fendern kvar! Bra, Berra!

8:02 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Japp. Visst är den fin!?

2:20 fm  
Anonymous Anonym sa...

Att inte hänga upp tavlor man fått är ung. lika illa som att inte lägga på virkade dukar du fått i julklapp utav farmor.....
O så du vet till nästa hem, så ger just oljemålningar vuxenpoäng...
Häng nu upp den iaf tills jag kommer o hälsar på nästa gång :)
Kram Lotta potta

4:43 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida