Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, november 23, 2008

Jättelång arbetsvecka

Hemma igen efter en så kallad långhelg. Eller långvecka, menar jag kanske. Gick till jobbet i fredags och kom hem nu. Blev upphämtad vid shellmacken i Huddinge för vidare transport till Sundbyholm och lite slottsliv. Föreställning fredag och lördag kväll och däremellan hänga på hotellrum, åka in till stan och äta buffé och bastubad.

När jag kom hem mötte jag S. Trodde jag skulle hinna till korpmatch i Bromma. Ringde desperat efter en taxi. Vi satte oss i bilen, jag frågade hur lång tid resan skulle ta. Alldeles för lång tid visade det sig. Det borde jag kunnat räkna ut själv. Bara att betala framkörningsavgift och kliva ut i slasket på Ringvägen igen.

Viss besvikelse. En stund. Sen gick vi runt och tittade i diverse möbelbutiker istället. Dags att planera lite. Inte mycket mer än en månd till flytt. Sägs det.

S gick vidare till andra möten. Eftersom jag nu släpade på träningskläder tog jag mig till Saga motion, där jag i veckan faktiskt skaffade kort igen efter ett par års uppehåll, och rev av ett pass. Trappmaskin, hantlar, sit-ups och den biten. Lite bastu - igen. Det behövs verkligen nu när det blivit vinter. Passerade sen Mikkel Jensen på S:t Paulsgatan. Det snöade lätt. Den ende som bar paraply. Han är från Danmark.

Köpte Chicken Curry och ny svensk musik från rutinerade artister - Lundell och Titiyo.

Här sitter jag nu och West Ham leder med 1-0 mot Sunderland. Det har utlovats att Steve Harris ska dyka upp i pausen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida