Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, november 29, 2008

Snabbt norrlandsbesök

Turnélivet fortsätter. Vaknade i morse på ett hotellrum i Sundsvall. Stressade från Huddinge i fredags för att sätta mig på ett tåg norr ut. Taxi från stationen i Sundsvall, fick ett SMS med en adress dit jag skulle (de andra hade åkt före med tidigare tåg), direkt in och spela föreställning. Nu har jag landat hemma i lägenheten, som inte är min så länge till.

På med nya kläder, sen går S och jag till Dramaten, köper sista-minuten-biljetter och ser lite härlig tysk teater - Kasimir och Karoline. Kan en lördagskväll firas på något bättre sätt? Kanske blir det lite mat också. Den stora frukosten och kanelbullen på tåget börjar sjunka undan.

Det har pratats om att åka till Ikea i morgon för att titta på möbler, sådant som säng med mera. Det blir något att bita i.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida