Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, december 07, 2008

Far och flyg

Och den här helgen åkte jag till Oslo. Där var det vinter. Ett vackert vinterlandskap och som upplagt för att gå på skidtur. Men det var det liksom inte läge för.

Spelade teater, lade mig sen på ett hotellrum och tittade på dokumentären om Britney. Tidigare hade jag inte någon direkt uppfattning om henne. Möjligen att hon verkade lite knasig. Nu gillar jag henne. Hon verkar alldeles normal, hårt arbetande och ganska kul. Nästan så att jag vill köpa en skiva av henne. Inte konstigt om man får något litet bryt ibland om man lever i det fängelse som hon gör. Det skulle jag också få.

Kan ibland tro att jag ska få det i alla fall, trots att jag lever i hyfsad anonymitet och frihet. Nu behöver jag julledigt. Och ledigt ska det bli. Över två veckor. Det ska flyttas också under den där ledigheten.

Åkte direkt från Arlanda till gymmet för att rensa ut lite. Äter pasta och dricker must. Kanske är det dags att börja titta på The Wire. Första säsongen ligger här. Eller så slocknar jag bara i soffan. I morgon är det måndag, dan före dan före dan före dan före dan...

Åt förrestan mitt första julbord i veckan. Det blir alltid för mycket det där. Risk att det blir några till före det att det är dags på riktigt hemma hos mamma.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida