Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, augusti 16, 2009

Midnattsloppet

För första gången någonsin ställde jag upp i någon typ av organiserad löpning. Vi var bortåt 21 000 som sprang och jag ramlade in på en 5463:e plats. Tiden var väl inte så bra - 53.30. Inte jättedålig heller eftersom jag inte har någonting att jämföra med och inte visste vilket tempo jag skulle hålla. Har aldrig tagit tid när jag varit ute på mina joggingrundor.

Oroväckande i starten och under de första två tre kilometerna var att jag ständigt blev omsprungen, själv lämnade jag inte någon bakom mig. Men jag höll i långa loppet, så att säga, eftersom jag kunde hålla ett hyfsat jämnt tempo. I de tunga uppförsbackarna kunde jag passera de som gått ut för hårt och som nu gick.

Det var skönt att springa på kvällstid i ett lätt duggregn och med publik runt omkring. Kanske står jag på startlinjen även nästa år. Då ska jag ha klocka och se till att pressa ner den där tiden. Någonstans mellan 45 och 50 ska det väl gå att få till!?

2 kommentarer:

Anonymous Muzagga sa...

Hur lång sträcka sprang min herre?

10:39 fm  
Blogger Björn Johansson sa...

1 mil. Eller 10 000 meter, som vi säger i VM. Loppet finns numera även i Frederiksberg, om än inte lika stort som i Stockholm, än. Kanske kan vara något att sikta på till nästa år!? (www.midnatsloppet.com)

5:23 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida