Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, september 04, 2009

Wilner re-invented

Det är ett par veckor sedan nu. Tog tåget till en sådan plats dit jag inte trodde tåg tog någon längre. Jag steg av i Berghem, en liten by i skogen utanför Borås. Där tillbringades sedan tre dagar i en studio i en källare.

Enligt en strikt schema, som inkluderade uppstigning klockan åtta och bad i poolen efter 21, spelades fyra låtar in. Det är låtar som har varit med ett tag, men nu tog vi det från början. Skalade av och lade till lite annat. Inga distade gitarrer, mer piano, tillbakalutad sång. Jag tror vi hittade någonting där. Nu återstår mixning, mastring och sådant. Det tar den tid det tar. Kanske blir det en liten skiva av det där.

För övrigt så har jag blivit farbror till en liten flicka i Göteborg. Inte illa, men snart blir det större än så. Tiden går fort. Babygym och babysitter har inhandlats på Blocket. Och vagnen står ju sedan ett tag tillbaka i källaren.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida