Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, november 05, 2009

Nej till svineriet

Nog tvekade jag ett ögonblick när invändningarna mot vaccinering hördes som starkast. Men sedan när tror jag mer på charlataner, bloggare, konspirationsteoretiker och rättshaverister än på svenska myndigheter, WHO och beprövad vetenskap. Nej, just det, det gör jag ju inte.

Klart att det finns små risker med det mesta. Men nog brukar jag ta medicin när läkare rekommenderar det. Och den här gången rekommenderades jag vaccin. Alltså ställde jag mig i tisdags i kön i den provisoriska lokal min vårdcentral öppnat för ändamålet. En halvtimme senare hade jag fått den smidiga lilla sprutan som inte kändes alls och inte ens krävde ett plåster efteråt. Och det känns helt rätt och självklart. I går hade jag lite lite ont i armen i dag är allt som vanligt.

S är gravid (och vaccinerad) och snart ska jag umgås med mitt lilla barn, som inte ska behöva börja livet med influensa och jag vill inte smitta någon annan heller.

Det är inte många men uppenbarligen hamnar en och annan tidigare frisk på sjukhus och några till och med dör. Kan man stoppa det så gör man det. Det är så vi jobbar här i vårt annars friska rika land där vi överlag lever länge. Hade vi inte använt oss av läkemedel och vaccin mot lite allt möjligt hade det knappast sett ut så. Eller tycker de som är emot vaccinering nu att vi ska ha tillbaka TBC och difteri också?

2 kommentarer:

Anonymous muzagga sa...

Grattis! Ditt "vaccin" innehåller isotoper som gör att man kommer kunna se var du är via google earth vaccinated zombies som bara "DE" har tillgång till.

Om 14 månader tar DE över, och kommer styra dig via blutetoohjacket i "tanden" som de också gett dig.

7:57 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Ha ha. Fan också. Alltid är det nåt. Det hade både jag och Läkemdelsverket missat.

8:05 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida