Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, juli 29, 2005

Regnet regnar...

Det är Gudfadern som är ute och åker. Det vill säga jag som passerar orter som Smöramåla och Kråkhult, eller vad det nu är de heter. Besöker min gudson och vi leker krig, äter köttbullar och spelar schack. Han är bra för att vara knappt sju, men kan inte låta bli att avslöja sitt nästa drag. "Nu har jag en plan, nästa gång ska jag ta ditt torn".

Kommer till Växjö och det regnar och åskar som det bara kan göra ända längst bort i andra änden av hel... nu dog TV:n också. (M&M, det var inte mitt fel! Puh, nu kom bilden tillbaka.)

Måste äta kebaben med den rosa såsen. Annars kan jag rekommendera våfflor med jordguddssylt och grädde.

(Det är sant, nu dog TV:n igen. Skit också!)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida