Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, juli 16, 2005

80- talet

Ser 80-tals maraton på TV. Jösses! Och det var under den här tiden man växte upp och ens världsbild formades? En tid av yta, pastell och inte så mycket mer. Eller? Men, vilken yta sen! Ja, vi vet ju alla vad vi talar om. Kan nöja mig med att konstatera att det finns bilder på undertecknad utstyrd i hockeyfrilla, träningsoverallsbyxor nedstoppade i tubsockor och, som pricken över i, svarta lofers med toffsar. (Vänder just huvudet mot TV:n och ser körsångarna bakom Elton John iförda de där korta, och jag menar korta, shortsen man spelade fotboll i på den där tiden!)

Sådär gick man runt och var livrädd för AIDS och debatterade synth vs. hårdrock och såg Samantha Fox visa brösten i OKEJ långt före Slitz och Thatcher och Reagan tog hand om världen och så sköts Palme och Muren föll och plötsligt var man vuxen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida