Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, juli 20, 2005

Skärgårdstur

Fortsätter att roa mig med 40- talisterna. Nuders köttberg verkar ha det riktigt trevligt. I går bar det av med ångfartyg från slottsbacken ut i skärgården för att runda Vaxholm och tillbaka. På däck spelade Sveriges Jazzband och gästartist var Titti Sjöblom. Går inte förneka att det svängde bra.

Sätta sig i 1:a klass salongen och intaga SOS (smör, ost, sill), samt halstrad lax med ugnsstekt potatis. Det hela avrundades med kaffe och en chockladbit.

Dra åt helvete vad den stockholmska skärgården är idyllisk och vacker. Vilka är det som har sina stora hus där på öarna och som sitter på sina stora terasser och dricker drinkar i solnedgången? Vi vet var ni bor!

Tror jag skaffar familj och parkerar mig därute också. Men först, sista veckan med Trettondagsafton. Dags att resa sig ur fåtöljen och försöka underhålla efter att ha suttit och blivit underhållen nu i ett par dagar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida