Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, juli 14, 2005

Till minne

Ibland är livet för djävligt och för en del människor helt outhärdligt. Fick veta i går att en bekant tagit sitt liv.

Jag tänker på hans familj och vänner. Det är så svårt att acceptera och förstå. Varför vill någon, som man tycker verkar ha ett så rikt liv, inte längre leva? Vänner, flickvän, framgång, kreativitet och passionerade intressen. Till vår stora frustration är inte svaret så enkelt. Människan och våra liv är så mycket mer komplicerade än så.

Som sagt, vi var bara bekanta. De som verkligen har det jobbigt nu är dina närmaste, men Lars, jag minns dig. Vi hade många intressen gemensamt; teatern, Hammarby, Iron Maiden och säkert mycket mer. Vi var i samma sällskap på midsommarafton och förra veckan var du och såg oss spela teater och skrattade högt. I går spelade vi för dig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida