Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, augusti 31, 2005

Skam den som ger sig!

Sedan jag satt här senast har jag hunnit vara i Oslo och spela teater. Jag undrar om de förstår vad jag säger. Det verkar nästan så. Själv måste jag säga, vad sa du? två gånger, sen förstår jag vad norrmännen säger.

Se upp så att du inte blir skamklippt nästa gång du besöker en frisör. Sånt händer. Åtminstone kunde det det göra det på 700- talet när någon skulle förnedras. Kanske i kombination med att klippa/skära av öron och näsa. Förmodligen var det inte någon frisör som gjorde det, men ändå. Själv är jag utom all hjälp.

Vill bara påminna om att det finns de som kräver asatempel.

Hej då, sommaren! Hej sitta-och-uggla-under-en-filt-och-undra-vad-allt-och-alla-tog-vägen-och-längta-någon-annanstans-och-måste-i-alla-fall-köpa-ett-värme-element! Fast i dag skiner solen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida