Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, augusti 27, 2005

Pantbanken

Ibland kan man inte blogga alls för att bredbandet ligger nere. Numera innebär det att min telefon inte heller fungerar. Fast vad gör det när man har mobil och kan ringa till sina vänner på kundtjänst i alla fall.

Satt i går på Hornsgatan på Ringboms uteservering till ganska sent. Oväntat många som gick in till Eros mittemot. Gick vidare till biljardstället, också mittemot, och där var en massa människor en vanlig torsdag natt. Det händer mycket saker på platser och tider man knappt visste fanns.

I dag fick jag papper från banken om att skriva om mitt lån. Efter att ha hävdat - och det är säkert sant också - att min lägenhet nu är värd mycket mer än vad den var tidigare tar vi bort topplånet. Ja, jag är väl fortfarande skyldig lika mycket pengar, men på ett förmåligare sätt, på något sätt. Vips så behöver jag inte amortera och inte betala lika mycket i ränta. Toppen! Tack, ni som tipsade om att det kunde gå till så här. I svarskuvertet lägger jag det undertecknade skuldebrevet och i pant sätter jag min lägenhet, inte en skålpund kött.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida