Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, augusti 24, 2005

Uppe före tuppen

Det är något visst med tidiga morgnar. Att gå ut i den friska luften och se solen gå upp. Men klockan fyra känns ändå som en överdrift. Gick och lade mig tidigt i går. Och så var det det här med förkylningen. Antar att det är därför jag vaknar vid denna okristliga tid. Kan inte ens läsa tidningen eftersom den inte har kommit och två timmar till nyhetsmorgon börjar. Det här blir en lång dag.

Nu fungerar min telefon igen. Fick ringa till kundtjänst. Blev instruerad att dra ur sladden och sätta i den igen. Hur ska jag kunna veta det? Kanske är det sånt man provar. Inte vet jag. Framstår alltmer som en teknisk idiot. Det känns helt okej. Det området lämnar jag tillsvidare till de som kan och vill. Det är så mycket man ska kunna och ha koll på. Ibland blir jag också "anklagad" för att vara så "duktig". Kan bli jobbigt att leva upp till. Fråga honom som ska skruva i mina glödlampor.

Kockan är halv nio. Dags att hämta tvätten. Den måste vara torr för längesen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida