Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, augusti 27, 2005

Knivar någon?

Det står en kille lutad mot sin ganska fina bil. Han spanar efter någonting. Ursäkta, säger han när jag passerar och jag tror han vill fråga om vägen eller hur mycket klockan är. Istället kommer en utläggning om vilka fina knivar han har i bagaget. Tack, men nej tack. Är faktiskt inte alls intresserad av att köpa knivar ur en bagagelucka vid Mariatorget.

Tar en tur på Östermalm. Fan, vad släta och fina överklassen är i hyn. Både kvinnor och män. Avdelning; den nya rasbiologin.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida