Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, september 01, 2005

Spådam

En polsk kvinna tittade i min hand och spådde mig. Egentligen jobbar hon på Vattenfall. Men det verkade som om hon visste vad hon pratade om. Vet inte om man ska delge andra vad man får veta? Min livslinje är i alla fall lång. Sen får man tro vad man vill...

Herregud, vad det är svårt med grekiskt drama. Inne på fjärde repetitionsveckan och än är formen inte funnen. Framförallt, hur ska kören bete sig? Men har ingen annan panik behöver ju inte jag, en regiassistent, ha det.

En bra början på dagen. Springa runt Riddarfjärden. Äta gröt. Duscha. Läsa tidning. Kaffe och skogaholmslimpa. Snus. Håller mig pigg i minst ett par timmar. Nu en eftermiddags lur innan det är dags för kvällsskiftet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida