Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, december 28, 2005

Tjuv och tjuv det ska du heta!

Har lämnat Småland och julen bakom mig. Färdigt för den här gången med mormor, kusiner, julklappar och rocka fram julsånger på halvstämd gitarr medan moster som är kantor sjunger i det där osannolikt konstiga höga tonläget som bara nyttjas för psalmsjungande i kyrkan. "Du tycker du är vacker, men det tycker inte jag", "Tjuv och tjuv det ska du heta".

Några höjdpunkter ur julklappshögen; första säsongen av Sopranos på DVD, Bob Dylan Scrapbook och inte minst bandyhandskar från Kosa.

iPod, therefore I am. Har laddat ner skamligt mycket musik. Typ tusen nya låtar. Allt från Barry White till The Strokes till Jenny Wilson till Billie Holiday till Coldplay till Kiss till Death Cab for Cutie till Ryan Adams...i all evighet, amen.

Turnén att har gått vidare till Malmö. Snart kommer snöstormen.

1 kommentarer:

Blogger My Daily Struggles sa...

Greetings from the USA and happy new year.

9:12 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida