Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, januari 24, 2007

Torris

Det var sämre förr. I min tvättstuga finns det, så att säga, flera tvättstugor. Ett par nya och ett par gamla. Och så får man ta en gammal. Och där centrifugeras inte tvätten, utan den tas ur maskinen, tillsammans med ett Pokémonspel som inte tillhör mig, alldeles dyngsur. För att sedan centrifugeras separat i en annan apparat som locket inte vill stängas på. När det är gjort hänges tvätten i ett skåp. Ett så kallat torkskåp, som verkligen är ett skåp där det står en fläkt på golvet. Det tar liksom hur lång tid som helst.

För övrigt kan man ju undra om man skå hålla på så här, tvätta varje vecka?

Har just sett sista avsnittet av Världens modernaste land. Bara att acceptera, antar jag - Jag är typiskt svensk. Modern, flexibel, individualistik, ensamstående, stort självförtroende, halvknackig självkänsla. Dessutom heter jag Johansson. Den nya "Svensson". Men med tanke på individualismen så har jag inte en fru som heter Anna Maria, bor inte i villa, har inte husdjur och inte silvergrå Volvo.

Hur var det nu? Först ut...sist in, eller om det var tvärtom (Klicka på länken och rulla neråt för att läsa själva artikeln) . Kommentar överflödig.

Imorgon från kontoret till teatern. På fredag åker jag till Småland och tar farväl av mormor. Vidare till Kalmar på lördag för mera teater. Tillbaka på söndag. Vem vet, kanske blir det lite tågblogg.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Så du håller dig kvar i Tumba än så länge... Inga nya besked?

/S.

9:27 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Icke. Men var dag är en ny dag...

10:51 em  
Anonymous Anonym sa...

Såg att du läste om ledarskap, är du öppen för nya möjligheter? Läste DS och fastnade för din inställning..

9:55 fm  
Blogger Björn Johansson sa...

Absolut! Kommunikation, möten, ledarskap - det är det där jag vill hålla på med på något sätt.

5:31 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida