Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, februari 04, 2008

Super Bowl

Lika väntat som att jag i dag skulle vara ett ihåligt vrak, lika oväntat var det, enligt experterna, att New York Giants i natt vann Super Bowl och blev världsmästare (som vi säger in the US). Det talades på förhand om att det var den ojämnaste Super Bowl någonsin. Patriots skulle vinna så lätt så lätt.

Som icke expert kan jag säga att det inte alls var särskilt oväntat att en underdog som halkat in med någon sorts Wild card vinner. Nu är ju inte bollen direkt rund, men det är liksom så idrott fungerar. Ibland. Och det är ju liksom inte några nybörjare vi snackar om. Även spelarna i Giants kan liksom spelet. Bara att ge järnet. Vilket de gjorde, medan Tom Brady, QB i New England Patriots, mest hängde med huvudet hela matchen. Även när hans lag var i ledning. Han längtade väl hem till Gisela Bündchen, Leo DiCaprios gamla ex, eller nåt.

Och så gick det som det gick och Tom Petty körde underhållning i pausen och jag satte i mig en massa amerikanska kakor, chips och dipp och nu är det ett helt år till nästa gång.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida