Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, december 12, 2008

Bratwurst

Utanför kulturhuset står äkta tyskar i ett tält, grillar och säljer äkta bratwurst. Klart att jag köper. Skaffar lite eftertraktade biljetter. Kanske någon får dem i julklapp. Försöker sälja in en kostym av respektabelt märke i för mig fel storlek till Herr-Judit. Intresserade? Skulle inte tro det. Av en ignorant människa får jag veta att det där 90-talssnittet inte går hem i modekretsar. Visst, jag vet väl för f-n vad som gäller, men varför vara dryg. Nu köpte jag inte något heller, vilket jag sa att jag var intresserad av när jag kom in. Det var inte han intresserad av. Hämtar fler biljetter, nu på Pet Sounds. Kanske är det också en julklapp. Till mig själv - också. Sen tar jag mig hem till toaletten. I morgon stiger jag upp som vanligt och ger mig av på vad som kan bli en mardrömsresa. Mer om det på söndag. Kanske. Jag hade så gärna varit ledig den här helgen. Det är jag alltså inte.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tråkigt att höra att du kände dig dåligt bemött! Inte vår mening alls ska du veta, ledsen för det. Hoppas att du vågar dig in igen med lite vårkläder.

Christian, Herr Judit

4:52 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida