Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, december 30, 2008

En gitarrhjälte kommer hem

Tillbaka efter en jul i Småland. Där var det bränder och avbitna näsor, kebab och allt det där vanliga.

I dag har nyckel utkvitterats till lägenhet i Sjöstaden. Efter besök på Ikea har säng levererats. Har även kört en del gammalt skräp från förrådet till nya förrådet. Den där utrensningen får bli en annan gång.

Nu vill jag bara komma på plats med allt. Inreda, skruva ihop möbler och sova i den nya sängen. Det får bli om ett par dagar. Under tiden sitter jag här och blir riktigt bra på att spela Guitar Hero. På lägsta nivån. Vilken fantastisk leksak, den jag väntat på hela livet. Låtar med en massa elektriska gitarrrer, sköna poser och rockstjärneliv. Nästan som på riktigt.

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Fick du också Guitarr Hero i juklapp!? :-)
Jag fick en PS2 och GH av M. Jag har snart också kommit igenom karriären på lätta nivån. Kul spel! T o m jag kan känna mig som en guitarrist...
Vi får köra ett battle någon gång.

8:34 fm  
Blogger Björn Johansson sa...

Det får vi verkligen göra!

4:31 em  
Anonymous Anonym sa...

Vill också ha Guitar Hero! Vilken spelkonsol spelar du på? Vi har PS2 och Wii hemma. Undrar om inte PS2 är bättre än Wii???

God fortsättning på dig, Viljan!

1:31 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Köpte XBOX360. Tänkte först PS3, men den är dyr och jag insåg att det mest är GH jag vill spela, då funkar XBOX lika bra. Tror jag. Hittade en på mellandagsrea på Elgiganten i Växjö för 1390.

5:14 em  
Anonymous Anonym sa...

Okej. Jag tror att jag köper till PS2. Om jag har förstått det rätt så finns det olika skivor (spel) att köpa. 1, 2, 3 och 4. Ska man börja med ettan? Hur funkar svårighetsgraderna? Är ettan lättast och fyran svårast eller finns det olika nivåer på alla spel?

6:21 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Tror inte det där med 1, 2, 3 har med nivåerna att göra. Mitt som är GH III Rock Legends har fyra nivåer, från Easy till skitsvårt. Grejen med de olika skivorna är nog mest att få olika låtar.

10:49 em  
Anonymous Anonym sa...

Japp, så måste det vara. Jag köpte ett set med guitar och spelet World Tour till PS2 igår.

Herrejävlar vad skoj det är! Idag har jag säkert spelat tre timmar. Fattar inte riktigt vad som krävs för att öppna upp nya låtar. Det har nog med poängen att göra på något vis... Det löser sig nog, med tiden.

Kör hårt o spela till dina fingrar blöder.

4:15 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida