Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, februari 13, 2009

Det är inte jag, det är du

Denna vecka lägger vi åtminstone halva BNP på skivor: Morrissey - Years of Refusal, Mando Diao - Give me fire och Lilly Allen - It´s Not Me, It´s You. Bara att placera sig framför högtalarna, luta sig tillbaka och åka med.

I morgon är det som bekant alla hjärtans dag. Då ska alla amatörer inklusive undertecknad med sällskap ut och äta. Alltså inte lätt att få tag på ett bord. Efter att fått nej på de tre förslag vi hade satte jag mig med DN på stans recensioner och började beta av listan med de som fått 4 eller 5 i betyg. Det hela slutade på Kung Carls bakficka. Eller inte där men det är dit vi går i morgon.

Före det ska det rivas av en lunchföreställning på herrgård. Alltså ingen sovmorgon. Bara att krypa till korset efter På spåret och Skavlan (som jag alltså väljer före Let´s dance, om det nu ska sittas hemma och väljas).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida