Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, januari 26, 2009

Working on a dream

Vet inte om det var särskilt lustigt, men i alla fall hastigt som jag blev facklig representant för Akademikerförbundet SSR. I morse var jag på samverkansmöte och sen blir det väl ett och annat styrelsemöte. På arbetstid.

Kunde inte låta bli, nu när jag ändå satt framför datorn klockan 10.30. Köpte biljetter till Springsteen på Stadion i sommar. Sen kom det ju inte igång på utsatt tid på grund av något tekniskt trassel. Men jag fortsatte, uppdatera uppdatera uppdatera, error error error och så plötsligt, två biljetter på innerplan bokade, betalade och utskrivna. En extrakonsert sattes in och nu är alla tre utsålda. Som sagt, det kanske inte kan bli bättre, men man vill ju ändå vara där.

Och så var det det här med Oasis på onsdag. De var i Göteborg i helgen. Som vanligt på senare år magsura recensioner. Markus Larsson körde med sitt, numera traditionsenliga, minustecken, det vill säga noll plus. Övriga recensenter var inte heller särskilt imponerade. Men så illa kan det väl inte vara. Eller?

Var inne och lyssnade på några klipp från Scandinavium. Shit pommes... Liam, denna stenhårda klippa som brukade ha en hur stabil kraftig röst som helst låter svag mesig och riktigt sur. Vad är det som händer? Tillfällig förkylning? de ställde in i Tyskland förra veckan just på grund av killens röstproblem, eller är det som de där gnällspikarna skriver, han är slut som artist och där med hela bandet? den som lever och tar sig till Globen får se.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åh vad jag är avundsjuk på att du ska se Oasis på Globen. Lova att rapportera. Och var där i tid denna gång :-)

9:33 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Det ska jag verkligen vara. Det misstaget gör man bara en gång.

10:25 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida