Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, januari 06, 2009

Tillbaka till samtiden

Nu är verkligen allt på plats, även stringhyllor (där cd-skivor sedan packats upp) och rullgardiner (två småjobbiga projekt som sparats). Som en bonus har det blivit stopp i avloppet i köket. Försök har gjorts med Propplösare och en sådan där gummigrej, dessutom har alla synliga rör plockats bort. Inget har hjälpt. I morgon ska det felanmälas. Annars är allt frid och fröjd.

Här har det varit föräldrabesök, middagar och små turer i närområdet, har inte lämnat sjöstaden sedan, jag vet inte när, i fredags, kanske. I morgon sägs det vara dags för någon typ av vardaglig verklighet igen. Får se om jag hittar till jobbet nu när jag har ny resväg. Sen ska det minsann tränas också. Det var längesen. Ska också lämna nyckel till städfirman som ska flyttstäda gamla lägenheten. Där går gränsen, flyttstädning vill jag slippa, det betalar jag gärna för (dessutom kan ju 50% dras av).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida