Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, januari 25, 2009

Silly season

Springer en dryg timme med sällskap i och över is och slask denna gråmulna söndag. Lägger mig i ett bad med DN Söndag och en Gainomax recovery. Nu får det räcka. Orkar inte ta mig till Bromma för att spela korpfotboll också. Funderar för övrigt på att hitta ett nytt lag (utanför Korpen) att spela med. Tackade nej till träning med Nåjden eftersom jag inte verkar direkt aktuell för matchspel längre. Laget har blivit sexans, och numera femmans, svar på Chelsea. Det värvas friskt, ständig påfyllning med gamla superettan- och division ett-spelare. Lite tråkigt, tillhörde trots allt det klubben i tio år, eller så, men ingen stor grej. Var inne och kollade Stockholms fotbollförbunds sida. Där finns annonser från diverse mer eller mindre seriösa klubbar som söker påfyllning. Får ta tag i det där. Resten av dagen tänker jag tillbringa i soffan med tidningar, Guitar Hero och tv.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida